PE WW Unilever 130223 0076

Van Sales naar Synergie: Onze Bloeiende Samenwerking met Unilever

Panama en Unilever – Vertrouwde bondgenoten en partners

Panama en Unilever: een mooi partnership gegroeid dankzij wederzijds vertrouwen, goede communicatie en het delen van knowhow. De samenwerking begon met sales-outsourcing. Tien jaar later breidde het partnership uit naar meerdere diensten: van sales-outsourcing tot events en van brand logistics tot merkactivaties. Stap aan boord en laat u inspireren door ons gemeenschappelijke parcours.

Sales Outsourcing

Elk merk heeft zijn eigen verkoopuitdaging: van productlanceringen tot het versterken van de merkzichtbaarheid of van het optimaliseren van gerefereerde gamma’s tot het openen van nieuwe verkoopkanalen. De verkoopteams van Panama staan klaar!

 

Voor merken van Unilever als Lipton, Ben & Jerry’s en Ola beheert Panama zijn eigen gespecialiseerde en toegewijde out-of-home team: 15 ervaren Panamezen staan in voor een maximale distributie en zichtbaarheid van de Unilever-merken en hun producten. We onderhouden het distributienetwerk zorgvuldig, lanceren nieuwe producten met succes en hebben aandacht voor commerciële relaties.

Om een voorbeeld te geven: toen Ola extra merkkoelkasten en ander merkmateriaal op verschillende speelplaatsen en lokale lunchplekken wou plaatsen, ging Panama ervoor.

 

De Field Sales Managers van Panama zorgen voor de juiste coaching en follow-up van hun Sales Promotoren, in nauwe samenwerking met de nationale Field Sales Manager van Unilever.

 

Tot slot recruteert onze HR-Back Office professionals voor de verkoop- of personeelsadministratie.

Logistiek en merchandising

Als een van de belangrijkste spelers in fast-moving consumer goods (FMCG) is het essentieel voor Unilver om de juiste talenten aan te werven. Het bedrijf daagde Panama uit om een stand te creëren die op verschillende jobbeurzen kan staan.
Omdat elke locatie of jobbeurs anders is, ontwikkelde het Panama Design Team een veelzijdige, kleurrijke modulaire stand die zich aanpast aan de beschikbare ruimte. De stand is herbruikbaar en geschikt voor alle soorten hr- of rekruteringsevenementen. Bovendien kun je de stand gemakkelijk verzenden. Wordt de stand niet gebruikt, dan zorgt Panama voor de opslag.

Unilever stand -

Sales HR people support

Panama bouwt voort op zijn 20 jaar ervaring in verkoop, rekrutering en opleiding voor de rekrutering van gespecialiseerde verkoopprofielen in Food Solutions bij Unilever.

unilever 2

Merkactivatie

Unilever werkte nauw samen met het Panamese team Brand Activation voor het botermerk Solo.

Solo_13052019ADH_13

Om de ‘gouden boter’ van Solo in de kijker te zetten, ontwierp Panama een volledig ingepakte, gouden foodtruck. Die reed over de Belgische wegen om de Solo-vreugde te verspreiden. Terwijl de truck stopte in winkels en stations, konden consumenten en bezoekers genieten van heerlijke recepten, allemaal gemaakt met de gouden klompjes boter van Solo. Na afloop kregen de bezoekers een inspirerende folder met recepten, en ze maakten kans op verschillende prijzen.

Evenementen

Voor het Out-of-Home Kick-Off Event van Unilever transformeerde Panama het Kinepolis Movie Theatre in een ware Unilever-tempel. De Unilever-merken Cornetto, Ola, Magnum, Zwan en Lipton stonden in de kijker met de nodige goodies, branded POS-materiaal en goed gevulde koelkasten. Een inspirerende spreker maakte de avond compleet.

We zijn het Unilever-team dankbaar voor deze geweldige en langdurige samenwerking die tal van uitdagingen creëerde voor Panama. Een geweldig voorbeeld van hoe twee verschillende businesses samen kunnen groeien en evolueren.

Contact

    Headoffice

    Panama, Kapelanielaan 8, 9140 Temse