ww_PG_16122020-0110

Orange

Panama, het verlengde van jouw sales- of marketingteam – de Orange-case

Panama-blauw wordt Panama-Orange

 

Panama is al jaren een betrouwbare partner van Orange, een van de grootste telecombedrijven van België. Panama ondersteunt de vier verschillende divisies van Orange en werkt nauw samen met het bedrijf op basis van flexibiliteit, vertrouwen en een open communicatie. Een dichte samenwerking en gezamenlijke brainstorm zorgen voor de beste en meest doeltreffende ideeën.

Merkactivaties

Orange-winkels spelen jaarlijks in op de gekende, terugkerende thema’s, evenementen of feestdagen als back to school, Pasen of Valentijnsdag. Om die marketingmomenten extra kracht bij te zetten, voorziet Panama de winkels van een gepaste themapromotie of merkactivatie. Het interne Recruitment Team zorgt voor het juiste personeel.

Personeel en evenementen

Voor zowel interne als externe evenementen levert Panama personeel aan Orange, meestal Brand Ambassadors die de gasten ontvangen. Om wat voor evenementen het dan gaat? Een paar voorbeelden waar we bijzonder trots op zijn.

 

Externe evenementen

 

Voor trouwe klanten organiseert Orange het ‘Orange Thanks You’-programma. Via kleine evenementen en/of brand activations neemt Orange de tijd om zijn klanten te verwennen met onder meer concerttickets, virtual reality-events, filmtickets en veel meer. Panama nam het totaalpakket in handen voor elk van deze evenementen: van de planning tot de gedetailleerde organisatie. Klanten gelukkig en Orange gelukkig? Dan wij ook!

 

Interne evenementen

 

Panama heeft jarenlange ervaring met het organiseren en plannen van evenementen. Of het bij Orange nu intern is of voor B2B, Panama weet wat er moet gebeuren en zorgt voor het nodige personeel, zoals hosts en hostessen die de gasten op de locatie verwelkomen.

Logistiek en merkactivaties

Stel: een bedrijf of merk wil zijn zichtbaarheid verbeteren – op welke manier dan ook. Panama heeft alles in huis wat nodig is om de klus te klaren. Wanneer Orange een merkactivatie of promotie plant, biedt Panama de noodzakelijke logistieke ondersteuning met transport en installatie van POS-materiaal.

 

Eindejaarsactie voor Orange

 

Elk jaar doet Orange een beroep op Panama om al zijn troeven en diensten samen te brengen in de eindejaarsactie. Ongeveer 200 Belgische winkels worden opgevrolijkt met kerstversiering in een algemeen thema, dat elk jaar verandert. Wij leveren het POS-materiaal en onze Panamese matrozen realiseren meerdere merkactivaties in de winkel. Enkele van onze favoriete voorbeelden van de afgelopen jaren.

 

Stel: een bedrijf of merk wil zijn zichtbaarheid verbeteren – op welke manier dan ook. Panama heeft alles in huis wat nodig is om de klus te klaren.

Orange Candy Cane 2020

 

Tijdens de coronacrisis werkten Panama en Orange samen met Duo aan een exclusieve Candy Cane Game, bedoeld voor klanten tijdens langere wachttijden. Door de pandemie mocht maar een beperkt aantal mensen in de winkel, op afspraak bovendien. De wachtenden konden na het scannen van een QR-code de Candy Cane Game downloaden. Dat maakte de lange wachttijd iets minder saai. Zo beleefden de klanten van Orange een betere shopervaring. Witte kerstbomen en zuurstokdecoraties in de winkel zetten het thema extra in de verf.

Orange Kerststerren 2021

 

Het einde van het jaar, en het licht en de warmte die de feestdagen brengen, inspireerde Orange om van sterren het hoofdthema te maken van de 2021-editie. Opnieuw ontwierp Duo een QR-code en bijbehorende website.

 

Wanneer klanten een aankoop deden in de winkel, kregen ze een unieke postkaart. Uit het midden van de kaart kon een stervormige figuur schuiven. Op deze ster mochten de klanten een boodschap schrijven en die daarna in de winkel in de kerstboom hangen. Een geweldige manier om de klanten van Orange op een creatieve en hartelijke manier te benaderen. Op de ster stond ook een code gedrukt die leidde naar een specifieke landingspagina, waar de klant kon doneren aan twee goede doelen: Pelicano of Pecheur de Lune. Beide goede doelen strijden tegen kinderarmoede. Op de website vielen ook nog extra prijzen te winnen. Zo bracht Orange eindejaar 2021 licht en warmte.

Orange Generous Calendar 2022

 

Met als hoofdthema recycling, duurzaamheid en zorg dragen voor je spullen, ontwierp en installeerde Panama meerdere merkactivaties in de Orange-winkels.

Panama ontwikkelde en richtte De Ateliers in. In een decoratief houten Atelier in het winkelpunt stond een Panama Brand Ambassador paraat om de telefoonschermen van de bezoekers op een delicate en grondige manier te reinigen. Klanten kregen ook tien euro korting bij de aankoop van een nieuwe screenprotector. Een interactieve manier om mensen eraan te herinneren zorg te dragen voor hun spullen.

 

In de etalages van de drie Orange-flagshipstores kwamen tot slot reuzeachtige decoratieve kerstcadeaus in 3D. Elk cadeau kreeg een nummer, zoals de data op een adventskalender.

 

De resultaten van deze eindejaarcampagne waren verbluffend. Er werden 120 herbruikbare kerstbomen geplaatst, in volledig versierde winkels. Panama zette 90 Brand Ambassadors in om klanten in de winkel te helpen, en ongeveer 5400 telefoons werden schoongemaakt. De klanten kregen 45.000 geschenken: poetsdoekjes in de huisstijl van Orange om zelf je telefoon schoon te maken.

 

Bij Panama beschouwen we onze klanten als gelijken en we werken graag met hen samen als echte partners. We zijn Orange dankbaar voor de mooie samenwerking en de ruimte die we krijgen om onze creatieve geesten te laten werken en onze talenten te ontplooien.

Contact

    Headoffice

    Panama, Kapelanielaan 8, 9140 Temse